google-site-verification=jFDbZ4ruzOvvqJby1LcnAXSTcZtDkjDoejPD0-FcsZs ד״ר ניצן גסלביץ פקין
top of page

ד״ר ניצן גסלביץ פקין

ניצן גסלביץ' פקין היא פרופסור למשפטים בבית הספר למנהל עסקים זיקלין, אוניברסיטת עיר ניו יורק, ומרצה בכירה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. בנוסף, היא גם חוקרת חברה ב-ISLC - המרכז למשפטים וטכנולוגיה באוניברסיטת מילאנו, ומשמשת עמיתת מחקר במכון הבנקאות האירופי (EBI). תחומי המחקר שלה הם בצומת של מדיניות טכנולוגיה, דיני פרטיות ומידע, רגולציה פיננסית, הגנת הצרכן ומשפט עסקי, נושאים עליהם היא גם כותבת בטור דיעה שלה במגזין פורבס.

ניצן פרסמה מאמרים בתחומים אלו בעיתונים כגון סאיינס מגזין, הוול סטריט ג'ורנל, טורונטו סטאר, אמריקן בנקר, ניוזדיי, ובאתרי חדשות כגון "כלכליסט" "דה מרקר" ו"גלובס". התובנות שלה לגבי אתיקה ואסדרה של בינה מלאכותית ובלוקציין, משפט עסקי, רגולציה פיננסית ומדיניות טכנולוגית הוצגו וצוטטו בכלי תקשורת כגון Financial Times, Business Insider, Yahoo Finance, Protocol, Medium, Vox ו-Coindesk.

לפני שהצטרפה לשורות האקדמיה, ניצן עסקה בתחום המשפט העסקי במשרד סקדן, ארפס, סלייט, מיגר ופלום בניו יורק במשך שש שנים. היא התמחתה אצל השופט סלים ג'ובראן בבית המשפט העליון בישראל, עשתה התמחות ברשות ההגבלים העסקיים האמריקאית, עבדה כמתמחה בבית המשפט הפדרלי בניו יורק, וייעצה לרגולטורים בנוגע לרגולציה של בנקאות פתוחה.

ניצן קיבלה את תואר הדוקטורט שלה במשפטים מאוניברסיטת פנסילבניה ואת תואר ה-LL.M מבית הספר למשפטים של קולומביה. היא סיימה את לימודי התואר הראשון שלה במשפטים וכלכלה באוניברסיטת חיפה. כמו כן, היא תרמה לקהילה האקדמית כחוקרת ומרצה אורחת בבית הספר לתקשורת אננברג ,ובאוניברסיטת גתה, ולימדה מדיניות טכנולוגיה באוניברסיטת ניו יורק.

מאמריה המשפטיים של ניצן פורסמו או צפוים להתפרסם בכתבי עת כגון Washington University Law Review, Indiana Law Journal, Wisconsin Law Review, Utah Law Review, Houston Law Review, William and Mary Law Review, American University Law Review, Hastings Law Journal, Harvard Law and Policy Review, Illinois Law Review, Stanford Journal of Blockchain Law & Policy, Chicago Kent Law Review, American Business Law Journal, Berkeley Business Law Journal, Columbia Business Law Review, פורום ממשל תאגידי של בית הספר למשפטים של הרווארד, הבלוג העסקי של אוקספורד, והבלוגים העסקיים של אוניברסיטאות דיוק וקולומביה. היא כעת עורכת את "The Cambridge Handbook on the Law and Policy of NFT" (ייצא ב2024), ספר מקיף בנושא נכסים דיגיטלים. בנוסף, כתבה פרקים לספרים שונים, כולל "YOLO Capitalism: Perspectives on Retail Investors in Modern Financial Markets" ואחרים על AI ומערכות תשלום אלקטרוניות.



Contact Information:

ד״ר ניצן גסלביץ פקין
bottom of page